środa, 10 czerwca 2020

Zawieszka domek - krok po kroku

Witam wszystkich po przerwie. Mam nadzieję, że znajdujecie czas i siły na rozwijanie swoich pasji, u mnie ostatnio z tym troszkę gorzej, ale postaram się szybciutko nadrobić :-)
Dziś mam dla Was wiosenną inspirację w formie obrazkowego tutorialu, mam nadzieję, że moja zawieszka przypadnie Wam do gustu.









Krok po  kroku:

1. Bazę mdf pokrywamy warstwą białego gesso


2. Za pomocą płaskiego pędzla naklejamy fragment papieru scrapowego za pomocą kleju do decoupage DecoArt. Przed naklejeniem papier zwilżamy wodą.

3.

4. Na ramkę okienka nakładamy miejscowo pasty - SnowTex - dającą strukturę chropowatą oraz Crackle pastę - pękającą


5. Wykonujemy daszek za pomocą wyciętych z rozwałkowanej i wilgotnej masy lekkiej dachówek, które przyklejamy za pomocą heavy gel medium. Pasty pokrywamy farbą bazową - Primitive z serii kredówek Americana Decor.


6. Na daszku wykonujemy nierówności - strukturę za pomocą pasty Snow Tex DecoArt.



7. Motywy ptasie i roślinne komponujemy na projekcie i przyklejamy za pomocą heavy gel medium.



8. W międzyczasie sklejamy obie części bazy i przystępujemy do malowania daszku dekoracji za pomocą farby Vintage Effect Wash w kolorze berry. nadmiar farby scieramy za pomocą wilgotnej szmatki.


9. Przybrudzamy i cieniujemy pracę gdzie niegdzie za pomocą brązowej farby z serii Vintage effect wash.


10. Za pomocą farb akrylowych i kredowych dodajemy trochę koloru odciskom z masy lekkiej, które po wyschnięciu również przybrudzamy brązowym, zielonym i patynowym washem, których nadmiar wycieramy ściereczką. Na koniec przybielamy całą pracę białą farbą kredową Everlasting.


11.  Na zakończenie pracę zabezpieczyłam bezbarwnym woskiem DecoArt. Dla urozmaicenia projektu dodałam fragment papieru scrapowego, który lekko zwinęłam na brzegach i przykleiłam w prawym dolnym rogu pracy.


 Mam nadzieję, że pomysł na wiosenną dekorację będzie dla Was inspirujący :-)

Lista materiałów:
- baza mdf
- papier scrapowy
- białe gesso DecoArt
- farby akrylowe Crafters Acrylic - tuscan red
- farby Vintage Effect Wash - Berry, Brown, Green, Patina
- farby kredowe - Everlasting, Heritage, Innocence
- klej do decoupage DecoArt
- heavy gel medium
- bezbarwny wosk Deco Art
- pasta Snow Tex
- pasta Crackle Paste







1 komentarz: