wtorek, 26 listopada 2019

Moc możliwości pasty pękającej DecoArt


Witajcie kochani, wiem że święta za pasem, ale dam Wam trochę odpocząć od śniegu, bombek i Mikołajów :-) Moja inspiracja to prosty projekt będący małym polem doświadczalnym, na którym poszalałam z pastami marki DecoArt. W ofercie tej marki mamy wile rodzajów różnych past. Moja ulubioną jest pasta pękająca, o której chciałabym Wam trochę opowiedzieć.

Pióro z mdf-u zagruntowałam białym gesso. Po wyschnięciu pokryłam powierzchnię przedmiotu białą Modeling Pastą (jest też czarna). Aby podkreślić strukturę pióra na mokrej paście wykonałam rysy za pomocą gumowego grzebyka, zaś większe wgłębienia za pomocą końcówki pędzla. W kilku miejscach podkreśliłam postarzony charakter pracy moją ulubioną pastą pękającą, czyli Crackle Paste.  Po wyschnięciu  powstałe zagłębienia i spękania wypełniłam farbami z serii Vintage Effect Wash. Gałązki wykonałam za pomocą pasty Modeling przy użyciu szablonu.

Dekor w kształcie ramki powstał za pomocą foremki i masy samoutwardzalnej, w środku nakleiłam element z papieru scrapowego i polakierowałam błyszczącym lakierem Tripple Thick.


Pasta pękająca może być nakładana w bardzo różny sposób, od tego również zależą efekty jakie uzyskamy. Im grubiej, tym większe spękania uzyskujemy. Po nałożeniu nieregularnie powstają różnokształtne "kratery", zaś po nałożeniu pędzlem w sposób równomierny powstaje piękna równiutka krakelura. Można ją barwić pigmentami lub fluidami, nakładać na różne powierzchnie, nawet karton czy papier scrapowy :-)







 Tu pastę  pękającą położyłam nierównomiernie, powstały efektowne spękania jakby farba była poddana próbie czasu  :-)

 Całość pracy zabezpieczyłam bezbarwnym woskiem DecoArt.



A tu przykład nałożenia Crackle Pasty w sposób równomierny :-)



Lista materiałów do wykonania inspiracji:

baza mdf
białe gesso DecoArt
Modelling Paste Deco Art
Farby Vintege Effect Wash - Patina, White, Bronze
Farba Kredowa - Americana Decor Chalky Finish - Everlasting,
Wosk bezbarwny DeoArt
Lakier Tripple Thick
Masa samoutwardzalna
Fragment papieru scrapowego+odrobina kleju do decoupage

Pozdrowionka

Ania

1 komentarz:

  1. Mam tą pastę pekajacą, szkoda tylko że po pomalowaniu lub zamieszaniu z farbą spękania znikają.

    OdpowiedzUsuń