poniedziałek, 23 listopada 2020

Tutorial świąteczna zawieszka ze spękaniami

 Witajcie. 

Temat spękań powraca jak bumerang. Z jednej strony mamy szereg produktów do ich wykonania. Z drugiej strony często padają pytania jak wykonać ładne spękania. Dziś przy okazji wykonywania świątecznej zawieszki sięgnęłam po farbę pękającą i glaze crakle. 

 

Najważniejszą rzeczą, której nie można pominąć ani zastąpić jest zagruntowanie powierzchni. Dopiero na dobrze zabezpieczoną gesso powierzchnie, można nakładać farbę pękającą. Ta czynność gwarantuje, że farba ładnie popęka i nie będzie się łuszczyć.


Tuż po nałożeniu farby pozwalam jej trochę samoistnie przeschną, a dopiero później podsuszam ale owiewając ciepłym powietrzem. nigdy nie kieruj bezpośrednio ciepła na farbę. Zbyt szybkie suszenie może spowodować niepożądany efekt.




Mam taka radę dla wszystkich chcących bawić się preparatami do spękań. Trzeba teorię przekuwać w praktykę i po prostu ćwiczyć, gdyż nawet wilgotność w powietrzu ma czasem wpływ na to jakie spękania nam wyjdą. 

Mam nadzieję, że przyda się Wam mój tutorial i stworzycie małe świąteczne zawieszki.

Pozdrawiam Magda Donat

 

ZAPRASZAM NA TUTOLIAL



https://youtu.be/gboJUvER9qY


Użyłam: Gesso DecoArt, Crakle Paint Decoart, Crakle Glaze DecoArt, 

Chalki Paint Vintage, Fluid akrylowy Paynes Grey DecoArt

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz