środa, 14 listopada 2018

W stylu vintage - Reniferove

Cześć i czołem !
Przygotowałam dla Was projekt na owalnym panelu z mdf w stylu vintage w moich ulubionych kolorach czyli turkus i brąz z nutką złota. Nie będę pisać co robiłam krok po kroku, ponieważ cały proces możecie zobaczyć na przygotowanym przeze mnie video, jednak jest pewien etap o którym chciałabym wam opowiedzieć.


Lubię eksperymentować więc postanowiłam przetestować transparentną pastę modelującą. Tworząc projekt w głowie chciałam pracować na białym tle, jednak by nie było zbyt biało nie chciałam używać białej pasty modelującej. Do głowy wpadł mi szalony pomysł, by zmieszać farbę z serii Extreme Sheen z transparentną pastą. Wiedziałam, że pasta nie będzie lśnić tak pięknie jak sama farba, jednak zaryzykowałam. Żeby efekt był jeszcze ciekawszy, do jednej części mojej mieszanki dodałam kropelkę fluidu w kolorze Burnt Sienna, a do drugiej Vermilion. Dzięki temu powstałe pasty były ciemniejsze i bardziej nasycone niż po zmieszaniu pasty z Szampańskim Złotem. Dlaczego zrobiłam dwie mieszanki ? Pomyślałam, że efekt będzie ciekawszy, jeśli przez maskę nałożę dwa różne odcienie i miałam rację, bo dzięki temu tło mojego projektu uzyskało delikatny efekt cieniowania, co jest bardziej realistyczne niż płasko nałożony jeden kolor.



Pewnie jesteście ciekawi, jak lśniąca farbka zareagowała z pastą. Oczywiście pasta zabiła w pewnym sensie błyszczący efekt farby, jednak po wyschnięciu mój wzór maski dalej się błyszczy! Niestety nie zobaczycie tego na zdjęciach, jednak widać lśniące drobinki zamknięte w paście. Efekt jest troszkę podobny do masy mikowej, która po wyschnięciu jest jakby matowa, ale widać błyszczące drobinki w środku.



Jak widzicie, z pomocą pasty transparentnej możemy tworzyć własne pasty do szablonów w oryginalnych kolorach. Fluidy akrylowe nadają się do tego idealnie, ale farby metaliczne dają jeszcze ciekawsze efekty. Zachęcam do eksperymentowania i dzielenia się swoimi odkryciami i oczywiście zapraszam na zakupy do sklepu, gdzie kupicie te wszystkie cudeńka. Zapraszam na video tutorial, w którym krok po kroku zobaczycie jak wykorzystałam wszystkie produkty :


Produkty użyte w tym projekcie:



DecoArt Gesso White
DecoArt Gesso Black
DecoArt Modeling Paste Transparent
DecoArt Media Fluid Acrylics Blue Green Light
DecoArt Media Fluid Acrylics Burnt Sienna
DecoArt Media Fluid Acrylics Vermilion
DecoArt Dazzling Metallics Splendid Gold
DecoArt Extreme Sheen Champagne Gold

2 komentarze: