środa, 7 listopada 2018

Efekt betonu - kurs - Justyna Baczewska

Witajcie :)

Lubię przerabiać przedmioty, które na pozór mają inne przeznaczenie. 
Jak wiecie organizerów na biurko nigdy za dużo, więc postanowiłam przygotować kolejne. 
Tym razem na mój warsztat trafiły słoiczki w dwóch rozmiarach
i stworzyłam na nich efekt betonu przy użyciu dosłownie kilku mediów.
Jakiś czas temu powstały już u mnie takie słoiczki - zdjęcia możecie zobaczyć tutaj.
A dzisiaj postanowiłam pokazać Wam krok po kroku, jak powstały.


Potrzebujecie:
- przedmioty, które będziecie ozdabiać (np. słoiczki, puszki, doniczki)
- czarne gesso (białe oczywiście też może być)
- pasta drobnoziarnista
- fluidy (u mnie dwa odcienie szarości Paynes Grey, Grey Value 6 oraz biały Titanium White)


Zaczynamy :)

Przygotujcie przedmioty, które chcecie ozdobić (przerobić na betonowe).
Ja wybrałam słoiczki w dwóch rozmiarach.


Słoiczki odtłuściłam i zagruntowałam czarnym gesso (pamiętajcie, że możecie użyć też białego). 


Następnie nakładamy pastę drobnoziarnistą. Nie starajcie się zbytnio, ma być nierówno i niedbale. Jeżeli chcecie, aby efekt był delikatny nałóżcie jedną warstwę, dla uzyskania efektu bardziej chropowatego betonu potrzebne są co najmniej dwie warstwy.
Nie wygładzajcie warstw nakładanej pasty.


Po wyschnięciu kolorujemy powstałą strukturę fluidami szarymi.
Większy słoiczek jest troszkę ciemniejszy, gdyż zmieszałam oba szare fluidy (Paynes Grey i Grey Value 6). Do mniejszego użyłam jasnej szarości (Grey Value 6).
Fluidy mają rewelacyjne krycie, więc jedna warstwa powinna wystarczyć.


Ostatnim krokiem jest delikatne muśnięcie wypukłości pasty fluidem przy użyciu suchego pędzla. 
Do większego słoiczka wykorzystałam ciemny fluid (Paynes Grey) a do małego biały (Titanium White).


Zobaczcie, jak moje słoiczki prezentują się na zdjęciach. 




Zapraszam Was do betonowych eksperymentów.
Jeżeli skorzystacie z mojego kursu dajcie o tym znać.
Będzie mi bardzo miło ;)

Miłego dnia 
Justyna


1 komentarz: