czwartek, 31 stycznia 2019

O miłości - Katarzyna Wężyk



Witajcie !
Erich Maria Remarque w swojej powieści ,,Łuk Tryumfalny" 
napisał - 
,, Bez miłości człowiek jest martwą istotą na urlopie, świstkiem papieru, na którym zapisano kilka dat i przypadkowe nazwisko, równie dobrze może nie żyć…"
 O miłości napisano wiele na przestrzeni epok i stale jest ona tematem zarówno poezji, prozy, jak i innych sztuk pięknych. Najważniejszym miejscem kultu św. Walentego patrona miłości jest bazylika w Terni we Włoszech. Na srebrnym relikwiarzu ze szczątkami patrona umieszczono inskrypcję „Święty Walenty patron miłości”. Co roku w niedzielę poprzedzającą dzień 14 lutego przybywają do bazyliki pary narzeczonych z całych Włoch i świata, w celu złożenia przyrzeczenia miłości. Szkatułka, które chcę wam zaprezentować bynajmniej nie wpisuje się w słodki obraz dnia św. Walentego. Nawiązuje do wielu aspektów i odcieni miłości... Tym razem w mojej pracy w ruch poszły wspaniałe farby Dazzling Metallics.







Mały opis wykonania

 1. Wierzch połówki akrylowego medalionu pomalowałam gąbką białym gesso. Następnie nakleiłam otrzymaną w prezencie grafiką wydrukowaną na papierze ryżowym.



 2. Sklejkową szkatułkę okleiłam papierem ryżowym ( boki zostawiłam nie oklejone) i cała pomalowałam klejem do decoupage. 


3. Połówkę medalionu z grafiką polakierowałam lakierem matowym. Po wyschnięciu dokładnie przy brzegach grafiki nałożyłam pastę pękającą DecoArt. Nałożyłam ją także przez szablon na boki szkatułki. 


4. Po wyschnięciu pasty na medalionie nałożyłam farbę metaliczną Dazzling Metallics w kolorze Peacock Pearl natomiast na bokach w kolorze Emperors Gold. 


5. Następnie po wyschnięciu farb nałożyłam kremy antyczne - na medalion w kolorze Carbon black, na boki w kolorze Patina green. Po wyschnięciu delikatnie starałam wilgotną gąbeczką, pozostawiając w niektórych miejscach dla mnie istotnych. Całość polakierowałam lakierem matowym. Dodałam na koniec elementy dekoracyjne. Farby metaliczne DecoArt posiadają piękne, napigmentowane kolory i wspaniały połysk. Mimo iż polakierowałam matowym lakierem, szkatułka nadal posiada piękny metaliczny blask.


Ściskam Kasia






x

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz