piątek, 18 września 2020

Zakładka z gracją - efekt spękań 2 składnikowych

 Witajcie kochani dzisiaj chciałabym Wam trochę opowiedzieć o preparacie do spękać dwuskładnikowych - Perfect CRACKLE - DecoArt.

Postaram się opisać krok po kroku jak powstała kobieca zakładka :) pierwszym krokiem było przyklejenie papieru ryżowego. Pewnie padnie pytanie dlaczego bez podkładu. Już tłumaczę :) - z tego względu, że papier ryżowy jest półprzezroczysty zależało mi na wydobyciu koloru hdf-u. A wiec poszedł w ruch klej Decou-Page MATTE - DecoArt  na samą zakładkę potem papier ryżowy - indeks katalogowy: 0140 - i znowu klej. Miałam na tyle czasu, że praca sobie sama wysychała bez jakichkolwiek przyśpieszaczy :)


Kolejnym krokiem było położenie preparatu perfect CRACKLE step 1. Warto tutaj zwrócić uwagę na kładzenie tego odczynnika w jednym kierunku i najlepiej miękkim pędzlem. Dzięki temu spękania są delikatne i równomierne. Zostawiłam zakładkę na noc do całkowitego wyschnięcia. Jak mi się śpieszy to starcza godzina :) Warto tu podkreślić, że niewskazane jest suszenie i podgrzewanie. Kolejny krok to perfect CRACKLE step 2. I tutaj spękania już ładnie widać po około 30 min. Aby je wydobyć na wiesz należy wypełnić szczeliny preparatem ja zdecydowałam się na mikę Cosmic Shimmer. Bardzo fajne efekty uzyskuje się po wykorzystaniu Antiquuing Cream - DecoArt. - Ja użyłam białej do podkreślenia niektórych spękań. 

Dodatkowo użyłam jeszcze Crackle Paste - do postarzenia brzegów. następnie za pomocą fluidów Siena i Umber wykończyłam pracę. 


Następnie kompozycja, odrobinę gesso do wybielenia. No i nie mogło zabraknąć chlapnięć :) I tak oto prezentuje się moja okładka w całości.

Na koniec jeszcze zbliżenie na wypełnione spękania. Mam nadzieje, że spodobała się Wam moja praca. 


---------------------------------------- 

Produkty, których użyłam: - DecoArt Medium Heavy Gel - Chalky Gesso White 473 ml
- Perfect CRACKLE - DecoArt
- Decou-Page MATTE - DecoArt
- Crackle Paste - DecoArt Fluidy: DecoArt Media Burnt Umber DecoArt Antiquing Cream White



Kasia Kędzierska - magisart

-------------------------------

 


5 komentarzy:

  1. Fantastyczna praca. Spekania wyszły świetne.

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękna praca! Dzięki za tutorial! Dotychczas bałam się tych 2-składnikowych spękań, a widzę, że to nie jest trudne. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękna, kobieca praca, w jesiennych kolorach :) Dziękuję za opis mediów - przydatna rzecz :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Zakładka wygląda super, dzięki za kursik ♥

    OdpowiedzUsuń