piątek, 12 października 2018

Metamorfoza kubka - Justyna Baczewska

Witajcie :)
Ostatnio mój syn u kolegi zobaczył kubek pokryty farbą tablicową i oczywiście też zapragnął taki mieć. Rozumiecie, siła wyższa. Na początku miałam takiego kubka szukać w sklepach, ale podczas zakupów w Decoratorium wypatrzyłam farbę tablicową do szkła oraz ceramiki i sami wiecie jak to się skończyło :)


Postanowiłam przygotować mini kursik krok po kroku, jak w bardzo prosty sposób ozdobić zwykły kubek. To idealny pomysł na prezent, który z łatwością przygotujecie samodzielnie w domu. Nie potrzeba wiele. Wystarczy tylko odrobina farby i stworzycie na swoim kubku przestrzeń do notatek, liścików miłosnych, rysunków czy czego tylko chcecie.

Potrzebujecie:
kubka, farby tablicowej do szkła, taśmy malarskiej, pędzelka oraz czegoś do odtłuszczenia powierzchni (np. spirytusu)


Zaczynamy od przygotowania kubka, który chcemy pomalować. Myjemy go i suszymy dokładnie.
Następnie taśmą malarską (ja nie miałam, więc użyłam taśmy bezbarwnej) nadajemy kształt przyszłej tablicy. Możecie wybrać wzór, jaki tylko chcecie, ja poszłam w prostotę. Jednak Wy możecie wyciąć dowolny kształt. Po naklejeniu taśmy odtłuściłam powierzchnię alkoholem.


Przed użyciem farbę dobrze mieszamy i nakładamy jedną warstwę poziomo (zostawić do wyschnięcia), a drugą pionowo.


Po ok godzinie delikatnie odkleiłam taśmę i gotowe. Prawda, że proste?

Jeszcze tylko kilka informacji.
Według instrukcji całkowity czas schnięcia farby wynosi 4 dni. Pomalowane szkło i ceramikę można zmywać w zmywarce po uprzednim jej wypieczeniu. Wypiekać należy w piekarniku w temperaturze 160C przez około 30 minut.

Tak wygląda gotowy kubek, sfotografowany pod moim ulubionym drzewem.





Użyte produkty:



Miłego dnia 
Justyna




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz