niedziela, 20 października 2019

Technika Pouring - malowanie przez wylewanie farby

Cześć z tej strony Karolina Czołba,

Chciałabym pokazać Wam bardzo fajną technikę malowania, bawienia się kolorem i zwyczajnie świetny sposób na uwolnienie pokładów Waszej kreatywności. 
Metoda,  którą tak  Wam zachwalam to Pouring, czyli malowanie obrazów poprzez nalewanie farby.

Ostatnio Pouring staje się coraz bardziej modny i budzi coraz większe zainteresowanie twórców i hobbystów.  W moim przypadku są to dopiero początki zgłębiania wiedzy i testowania tej techniki, ale mam nadzieję, że zechcecie pobawić się farbą razem ze mną i też polubicie ten sposób malowania.



Do stosowania tej techniki potrzebne są farby akrylowe,  medium do pouringu oraz płótno lub inny materiał, na który chcielibyście wylewać farbę. 

Mój projekt wykonałam na bazie koła z płyty mdf. 
Wykorzystałam specjalne medium do Pouringu z DecoArt. Jest to produkt, który powoduje, że farba jest bardziej płynna i łatwiejsza do nalewania, natomiast nie wpływa na kolor oraz krycie. 
Samo medium ma kolor mleczno biały. Dodatkowo ma ono właściwości wytwarzania tzw. komórek. Na opakowaniu znajdziecie opis proporcji mieszania medium z farbą. Ja wybrałam opcję 1:1, czyli ta sama ilość farby i medium. 

Kolory które użyłam to : Crafters Acrylic Brilliant blue, Bright yellow, Fun fuchsia, White. 

Żeby przygotować próbkę do nalewania potrzebujecie naczynia, do którego nalejecie na przemian wszystkie kolory farb które macie przygotowane, wymieszane z medium do pouringu. Ja nalewałam kolory jeden w drugi, tworzyły się wtedy kółeczka kolorów. Jak to wyglądało dokładnie krok po kroku zobaczycie na filmie, który dla Was przygotowałam. 





Po nalaniu, farba jest bardzo płynna i wylewa się poza obręb płótna lub kształtu z mdf ładnie okalając brzegi. Farba jest na tyle płynna, że możemy w dowolny sposób ruszać wzór, który stworzyliśmy. 














Materiały:
DecoArt Pouring Medium
Crafter's Acrylic: Bright yellow, Fun fuchsia, Brilliant blue, White
Koło z płyty MDF gr 6mm średnica 16,5 cm
Kubeczki plastikowe
Szpatułka do mieszania


Pozdrawiam serdecznie i życzę świetnej zabawy z Pouringiem

Karolina Czołba





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz