czwartek, 3 października 2019

Dyniowe pudełko z efektem 3D

Witajcie kochani,

Na początku mojego wpisu chciałbym przyznać, że jest mi bardzo miło, być kolejny sezon w DT Decoratorium. Od kilku lat wykonuję swoje projekty korzystając z farb i mediów marki Deco Art, dlatego z czystym sumieniem mogę je Wam polecać w moich inspiracjach :-)

Nastała jesień, czas najpiękniejszych barw, które wzbudzają natchnienie na każdym kroku. Nawet deszczowe dni mają swoje zalety, można odpocząć od grabienia liści i cieszyć się długimi wieczorami przy książce, czy z pędzlem w ręku. Nie pomyślcie czasem,  że wolę jesień od lata, bo tak nie jest, ale dostrzegam pozytywne strony każdej z pór roku :-)

Pudełko, które Wam prezentuję to efekt eksperymentów i finał kilku zmieniających się koncepcji. Ostatecznie dynia z masy samoutwardzalnej, którą ulepiłam już jakiś czas temu wylądowała na wieku kartonowego pudełka na cukierki :-)





Pierwszym krokiem po wyschnięciu masy było zagruntowanie dyni za pomocą gesso. Całość następnie została pomalowana farbami kredowymi i akrylami. Piękne barwy jesieni mają w swjej palecie kredówki Americana Decor. Główną rolę zagrał kolor pomarańczowy w odcieniach Heritage  i Cameo. Rozjaśniłam gdzieniegdzie dynię białą farbą kredową Everlasting.
Dla wzbogacenia projektu akcentami jesiennymi dodałam odciski z masy lekkiej (okienka, doniczki, drzwiczki), drzewko z drucika i listków z masy lekkiej oraz kilka większych liści dookoła dyni, które wykonałam za pomocą foremki silikonowej. A i zapomniałabym o efekcie mchu, na który przepis podam na końcu wpisu.
Wnętrza okien, fragment drzwiczek oraz ogonek dyni pomalowałam metaliczną farbą akrylową z - Dazzling Metallicsw kolorze Crystal Green. Pozostałe elementy różnymi odcieniami farb akrylowych i kredowych Deco Art.


Pod dynią tło z efektem kolorowych desek wykonałam za pomocą gumowej szpatułki do efektu słojów. Tu na paski w odpowiednio dobranych kolorach nałożyłam brązową farbę z serii Vintage Effect Wash i szpatułką zdjęłam jej nadmiar zanim wyschła. Następnie pomazałam farbami z tej samej serii w kolorach białym i patina.
Dół pudełeczka ozdobiłam papierem scrapowym z motywami szufladek oraz podmalowałam farbami kredowymi. Całość pracy zabezpieczyłam ultramatowym lakierem akrylowym Deco Art.




Mam nadzieję, że ta jesienna inspiracja przypadnie wam do gustu :-)

Mój przepis na efekt mchu (minitutek):

Należy wymieszać:
-zieloną farbę akrylową Deco Art (Leaf green) z odrobiną fluidu akrylowego w tym samym kolorze   
-białą modeling pastę Deco Art
- piasek kwarcowy (u mnie też zielony)
- trochę celulozy (można ją pozyskać z produktów higienicznych takich jak niektóre płatki kosmetyczne, czy też babskie wiadomo...)



Po wyschnięciu można mech przybrudzić farbami akrylowymi.


Lista materiałów do wykonania pudełka

1. Pudełko tekturowe
2. Masa samoutwardzalna i lekka
3. Czarne gesso
4. Farby kredowe Americana Decor: Heritage, Cameo, Everlasting)_
5. Farby akrylowe - czerń, brąz, Leaf green, fluid akrylowy (Green gold)
6. Klej do decoupage Deco Art+papier scrapowy
7. Farby Vintage Effect Wash Deco Art(brąz, biel, patina)
8. Farba Dazzlin Metallics Crystal green Deco Art
9.  Lakier ultramatowy Deco Art
10. Klej na gorąco, kawałek drucika
11. Składniki do efektu mchu


Pozdrawiam cieplutko

Ania


4 komentarze:

  1. super, piękna praca skorzystam :) i mam pytanie jak tą dynke zrobiłaś i wyschła to czym ja przykleiłaś do pudełka ? pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Dyniowa dekoracja na wieczku jest po prostu cudowna. Pomysł świetny!
    Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dziękuję, dynię po wyschnięciu przykleiłam na heavy gel medium DecoArt. To preparat który służy do różnych efektów m.i przestrzennych ale również idealnie nadaje się do mocowania elementów dekoracyjnych.

    OdpowiedzUsuń