poniedziałek, 18 stycznia 2021

Amaryllis

 Choć o karnawałowych szaleństwach w tym roku mowy nie ma, 
z pewnością jednym wielkim szaleństwem nazwać można panujący wokół chaos
i rzeczywistość, w jakiej przyszło nam funkcjonować.
By nie zwariować, uciekam w swoje artystyczne wizje, starając się odreagować,
a przy okazji wypróbować jakieś nowinki, z którymi nie miałam dotąd okazji pracować.

Dziś na warsztat trafiły karnawałowe maseczki, do stworzenia których zainspirowały mnie 
cudowne serwetki Ambiente z motywem czerwonych kwiatów Amaryllisa.
Białe papierowe bazy masek zagessowałam białym Chalky Gesso DecoArtu.
Miałam do czynienia z wieloma preparatami tego typu
i ten zdecydowanie znajdzie się w mojej czołówce "must have".
Ma świetną kremową konsystencję, ładnie się rozprowadza,
nie pozostawiając smug, bardzo dobrze kryje powierzchnię, na którą został nałożony.
Do stworzenia projektu użyłam papierowych serwetek Ambiente,
które przykleiłam do zagessowanej powierzchni za pomocą kleju do decoupage od DecoArtu.
To kolejny produkt, po który naprawdę warto sięgnąć. Serwetka zmarszczyła się minimalnie,
klej bardzo ładnie się rozprowadził i bez problemu dał się podsuszyć,
pozostawiając miłą dla oka matową powierzchnię.
Na wysuszoną bazę oklejoną serwetką nałożyłam miejscami pastę z drobinkami złotych elementów,
z powodzeniem możecie wykorzystać do tego celu również brokat.
Całość zabezpieczyłam kilkoma warstwami satynowego lakieru od DecoArtu.







Wyciski z lekkiej masy, którymi ozdobiłam obie maski zagessowałam czarnym gesso DecoArtu.
To również jeden z tych preparatów, które śmiało mogę zaliczyć do moich odkryć 2020 r. 
Uwielbiam jego konsystencję, stopień krycia i tę cuuuudowną głęboką czerń.
Podsuszone elementy delikatnie przetarłam metodą suchego pędzla szarą farbą kredową,
w zagłębienia wtarłam również nieco Vintage Effect Wash w kolorze turkusowym.
Po podsuszeniu, dodałam nieco Antiquing Cream DecoArtu w kolorze Raw Umber,
przecierając go tuż po nałożeniu wilgotną chusteczką tak,
by preparat pozostał jedynie w głębszych partiach motywu. 
Wzór przykleiłam za pomocą Heavy Gel Medium DecoArtu. 
Po wyschnięciu dodałam kilka cyrkonii, które przybrudziłam preparatem Metallic Lustre.
Całość delikatnie osplashowałam rozwodnionym białym gesso.






Wykorzystane produkty:
Chalky Gesso DecoArtu w kolorze białym
serwetki Ambiente 33310630 Red Amaryllis
serwetki Ambiente 33305180 Amaryllis
klej do decoupage Americana Decoupage Matt DecoArtu
lakier Americana Decor Light-Satin Varnish DecoArtu
Heavy Gel Medium DecoArtu
Americana Decor Chalky Finish w kolorze Yesteryear DecoArtu
DecoArt Vintage Effect Wash w kolorze Turquoise
DecoArt Antiquing Cream w kolorze Raw Umber
Metallic Lustre Copper Kettle


Miłego dnia Kochani,
Ania





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz