poniedziałek, 3 kwietnia 2023

Taca Vintage

 Witajcie,

Wiosna coraz bardziej daje o sobie znać, a więc dziś projekt stricte kwiatowy z domieszką zieleni i opalizującego słońcem złota.

Za bazę projektu posłużyła mi taca z MDF którą w pierwszej kolejności zagessowałam białym chalky gesso.

Kolejnym etapem było nałożenie białej farby akrylowej.

Przy metodzie "serwetkowej" wole pracować na jasnym, białym tle, gdyż łatwiej jest mi dobrać i wtapować kolor w motyw.

Motyw kwiatowy z papieru scrapowego wyrwałam zgodnie ze sztuką metody serwetkowej. Do przyklejenia motywu użyłam kleju o matowym wykończeniu.

Oczywiście papier scrapowy jest o wiele grubszy niż papier ryżowy czy serwetka decoupage. Do "zejścia" z różnicy grubości posłużyła mi pasta modelująca. Idealnie zniwelowała krawędzie. 

Po wysuszeniu pasty przyszedł czas na "wtapianie" kolorystyczne papieru w bazę. Wykorzystałam farby i fluidy akrylowe a nawet szare gesso.

Bo stworzeniu kolorowego tła na całej powierzchni dopracowałam wzór stemplami. Ostatnim etapem było nałożenie glazury pękającej.

Ja nałożyłam bardzo grubą warstwę, gdyż zależało mi na kilku bardzo głębokich spękaniach, które bardziej imitować będą uszczerbek aniżeli samo spękanie.

Uszczerbki wypełniłam złotą porporiną.

Ozdobny rant pokryłam różnymi odcieniami zieleni, a następnie "wywoskowałam" extreme sheen w 2 kolorach.

 Taca idealnie będzie nadawać się na wiosenne kompozycje pod wazon z kwiatami, świece i figurki.

























Wykorzystane produkty:














Pozdrawiam,
Wiola







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz