wtorek, 14 lipca 2020

Mediowy panel

Wakacje w pełni, czas zatem pomyśleć o pamiątkowych projektach, które powstaną po Waszych urlopowych voyage'ach. Jedną z moich propozycji jest mediowy panel, który z powodzeniem możecie wykonać na starej desce znalezionej nad brzegiem morza lub, tak jak ja, na kawałku dechy wydobytej z piwnicznych odmętów ;)) 



Film 



Na lekko przeszlifowaną dechę (drewniany panel) naniosłam wzór z maski przy pomocy pasty modelującej DecoArtu. Po jej wysuszeniu, na środku panela ułożyłam konstrukcję z odlewów żywicznych, które staną się idealnym podparciem i tłem dla wykorzystanego w pracy zdjęcia.
Odlewy skleiłam ze sobą używając Heavy Gel Medium DecoArtu. Całość wysuszyłam. Szczeliny między poszczególnymi elementami wypełniłam drobnoziarnistą pastą strukturalną DecoArtu.
Całość ponownie wysuszyłam i zabezpieczyłam czarnym Gesso.
Kolejny etap to nakładanie poszczególnych warstw farb kredowych przy pomocy gąbeczki, którą delikatnie osuszałam, by moje elementy pokrywać delikatną, cienką warstwą farby.
Użyłam (w kolejności nakładania) farb kredowych Americana Decor Chalky Finish: Primitive, Serene, Treasure oraz Keepsake. Po delikatnym podsuszeniu, przestrzenie między poszczególnymi odlewami wypełniłam gdzieniegdzie Antiquing Cream w kolorze Raw Umber oraz Titanium White,
a następnie dodałam nieco złota w postaci Gold Vintage Effect Wash DecoArtu.
Całość podsuszyłam i delikatnie wybieliłam białym Gesso.
Na suchy panel przykleiłam przy pomocy Heavy Gel Medium kompozycję z kilku warstw papieru, beermaty, tekturek i kilku scrapowych serwetek, które wprost uwielbiam ;))
Kropką nad "i" stała się cudowna sentencja, która zespoliła wszystko w całość.
Po całkowitym wyschnięciu pracy- delikatnie podstemplowałam tło czarnym permanentnym tuszem
i dodałam kilka białych chlapnięć z rozwodnionego białego Gesso. 


Wykorzystane produkty:

Modeling Paste DecoArt
Heavy Gel Medium DecoArt
Texture Sand Paste DecoArt
Gesso Black DecoArt
Americana Decor Chalky Finish (Primitive)
Americana Decor Chalky Finish (Serene)
Americana Decor Chalky Finish (Treasure)
Americana Decor (Keepsake)
Antiquing Cream (Raw Umber) DecoArt
Antiquing Cream (Titanium White) DecoArt
DecoArt Vintage Effect Wash (Gold)
Gesso White DecoArt

Pozdrawiam cieplutko z zachmurzonego wybrzeża,
Ania P.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz