czwartek, 6 sierpnia 2020

W dniu 80. urodzin


Jak uczcić jubileusz osiemdziesiątych urodzin seniora rodu? 
Z pomocą ponownie przyszły media DecoArtu,
które wykorzystałam do stworzenia drzewa genealogicznego,
upamiętniającego cztery pokolenia rodu.

Pień drzewa wykonałam z mieszaniny mas samoutwardzalnych,
które przykleiłam do tła ramy za pomocą Heavy Gel Medium DecoArtu.
Po ich wymodelowaniu i całkowitym wyschnięciu,
by dodać nieco więcej tekstury, gdzieniegdzie konar drzewa przesmarowałam 
drobnoziarnistą pastą Texture Sand Paste DecoArtu.
Całość zabezpieczyłam czarnym Gesso.
Kolejny etap prac to wycieniowanie konaru drzewa metodą "suchego pędzla" farbami kredowymi
z serii Americana Decor Chalky Finish w kolorach Restore i Primitive.
Po ich podsuszeniu, gdzieniegdzie dodałam nieco cieplejszego brązu
wykorzystując do tego celu Antiquing Cream DecoArtu w kolorze Raw Umber,
który delikatnie wcierałam miękkim pędzelkiem,
ścierając z zewnątrz nadmiar produktu wilgotną chusteczką. 
Na koniec dołożyłam koronę drzewa oraz imienne fiszki poszczególnych członków rodziny
podklejając ją na różnych poziomach za pomocą Heavy Gel Medium.







W pełni wysuszone drzewo zamknęłam w drewnianej, oszklonej ramie,
by mogło służyć kolejnym pokoleniom ;))



Do wykonania drzewa wykorzystałam:
masę samoutwardzalną
Heavy Gel Medium DecoArtu
Texture Sand Paste DecoArtu
Czarne Gesso DecoArtu
Americana Decor Chalky Finish DecoArtu w kolorze Restore
Americana Decor Chalky Finish DecoArtu w kolorze Primitive
Antiquing Cream DecoArtu w kolorze Raw Umber


Pozdrawiam,
Anna Prośniewska


2 komentarze: