sobota, 14 listopada 2020

Dzwonek - projekt z live 10.11.2020 z Magdą Donat

 Witajcie. 

Dziś przyszła pora na pokazanie Wam projektu dzwonka, jaki powstał w trakcie naszego spotkania live kilka dni temu. Zachęcam do obejrzenia powtórki zapisanej na fanpage Decoratorium.


 Na początek każdej metamorfozy gotowego przedmiotu należy go dobrze oczyścić i zagruntować. W tym celu sięgnęłam po gessso. Pamiętajcie by dobrze wysuszyć warstwę podkładu, dobrze pozwolić mu samoistnie wyschnąć i związać z powierzchnią. Gwarantuje to sukces w dalszej pracy.

W swoim projekcie użyłam różnych preparatów do nadawania struktury na powierzchni. Połączenie farby pękającej, crackle glaze oraz pasty drobnoziarnistej dało ciekawy efekt na powierzchni dzwonka.


Ponieważ nie mogę uwolnić się od różowego koloru, tu również postanowiłam się nim posłużyć. Nie posiadałam jednak gotowego odcienia, więc zmieszałam białą i czerwoną farbę kredową. Zachęcam Was do takiego eksperymentowania z kolorem. Jeśli malowana powierzchnia nie jest duża, nie ma obawy, że zabraknie Wam wytworzonego odcienia.

Pamiętajcie o ważnym elemencie każdej pracy, mianowicie o zabezpieczeniu. W tym celu możecie użyć bezbarwnego wosku lub lakieru. jest to tak samo ważna czynność jak i gruntowanie. zapewni nie tylko ładny wygląd ale i trwałość projektu.




 Serce dzwonka zamieniłam na dużą szyszkę (kupicie taką w kwiaciarniach i na giełdach kwiatowych). Ostatnim etapem mojej pracy było udekorowanie dzwonka. Wystarczyło kilka gałązek, kwiatów, mini bombeczki by zwykły dzwonek zmienił się w piękną dekorację świąteczną.

Twórzcie, eksperymentujcie i bawcie mediami. Niech tegoroczne święta będą niezapomniane dzięki własnoręcznie wykonanymi dekoracjami, bombkami i stroikami.

Do następnego spotkania. Pozdrawiam Magda Donat

 

Użyłam: DecoArt White Gesso, 

DecoArt Crackle Paint,

 DecoArt Crackle Glaze,

 DecoArt Textuke Sand Paste,

 farb kredowych  Americana Decor Refreshing i Rouge,

Do zabezpieczenia proponuję Americana Decor Clear Wax



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz